Yoga!

 

Vad är Yoga? Vem kan träna? Varför gör man det?

Metropolis Yoga utövas i en uppvärmd sal där värmen bidrar till att kroppen arbetar för att hålla temperaturen nere och ger en ökad förbränning. Blodcirkulationen sätts igång och kroppen blir mjuk och smidig vilket förlänger och mjukar upp muskulaturen. Klasserna är 60 och 75 minuter långa och vi arbetar med såväl fysiskt utmanande och stärkande övningar som djupverkande och stabiliserande. Målet är att hitta balans mellan kropp och själ samt att finne glädje och tillfredsställelse. Yoga är en träningsform som passar alla, såväl atleter som nybörjare.

 

HATHAYOGA

En mjukare form av fysisk yoga där du inte är bunden till en fast serie av rörelser. Läraren sätter ihop sitt eget program på en nivå som passar varje klass. Rörelserna hålls lite längre än i Hatha flow och vinyasa

 

HATHAFLOW

Precis som i en vanlig hathaklass så håller vi positionerna lite längre men det sker i ett flöde och kan liknas med en vinyasaklass. Passar alla nivåer.

 

 

VINYASA YOGA

En flödande klass med där du inte är bunden till en fast serie av rörelser. Läraren sätter ihop ett eget program för

varje tillfälle. Passar alla nivåer och vi erbjuder ett antal klasser i veckan där vi avancerar.

 

MORNING YOGA FLOW

Att börja dagen med yoga är ett fantastiskt sätt att väcka upp och öppna kroppen och sinnet och skapa positiv energi. Morgon yogan är mjuk och följsam och skonsam mot kroppen. Eftersom de flesta är stelare på morgonen än senare på dagen är tempot lite lägre med lugna flöden. Vi stretchar varsamt och med stor respekt för hur muskler och leder känns.